Možno ste to už zažili: po dlhšom čase prišiel čas dovolenky alebo víkendového úniku niekam do zahraničia, zarezervujete si fantastické ubytovanie, tešíte sa veľmi preveľmi, ale len dovtedy, kým dorazíte do vášho vysnívaného hotela a zistíte, že hotel je síce pri centre, no delí ho od neho 10-koľajová železničná trať, že aj kúpeľňu by ste si vedeli predstaviť väčšiu a bez nahnitého silikónu v rohoch, no a vajcový chlieb doma na raňajky by bol asi lepší, než „full American buffet breakfast„, za ktoré ste si ešte dokonca museli priplatiť 15 EUR. Nezávideniahodná situácia, ktorá dokáže dokonale otráviť náladu každému cestovateľovi. A pritom stačí pár klikov na internete navyše, a dokážete sa jej úplne vyhnúť, prípadne aspoň znížiť riziko jej vzniku na minimum.
1. Reálne si nastavte vaše očakávania
Je síce pravda, že sa z času na čas dajú na internete nájsť neskutočne výhodné ponuky naozaj kvalitných a luxusných hotelov, vo väčšine prípadov si však treba vopred reálne zhodnotiť, čo môžete za svoje peniaze očakávať. Veľa samozrejme záleží aj od destinácie, no minimálne v prípade európskych metropol je málo pravdepodobné, že by ste za 40 EUR na noc získali veľkú izbu s mramorovou kúpeľňou v luxusnom hoteli v centre mesta, ešte aj s raňajkami pre 2 osoby v cene.
2. Zarezervujte si pobyt vopred
Aj keď je v poslednom čase na vzostupe trend výrazných last minute zliav, stále platí (minimálne v prípade zahraničných hotelov), že cena s rastúcou obsadenosťou stúpa, a to najmä v turisticky atraktívnych obdobiach (Veľká noc, letná sezóna, Vianoce/Silvester a podobne).
Rezerváciu hotela si preto nenechávajte na poslednú chvíľu…dokonca odporúčame najprv si poriešiť ubytovanie a dopravu a až potom kam pôjdete nakupovať a čo si dáte v tej krásnej reštaurácii s výhľadom na rieku.
Náš tip pri výbere hotelov – Adieu.sk
Na stránke Adieu.sk nájdete starostlivo vybrané a tematicky zoradené najkrajšie hotely po celom svete, alebo crème de la crème hotelov vo svete. Nemusíte sa preberať stovkami hotelov vo zvolenej destinácii, ale stačí vám vybrať si niektorý z odporúčaných na stránke.
3. Porovnajte si ceny
Dnešná internetová doba priniesla so sebou jednu neskutočnú výhodu, a síce možnosť za pár minút si porovnať ceny ubytovania v jednom hoteli hneď u niekoľkých sprostredkovateľov, vrátane samotného hotela. V snahe odlíšiť sa od (silnej) konkurencie, viaceré rezervačné stránky (ako napríklad Booking.com, Expedia, Kiwi Collection a ďalšie) sa snažia od hotelov získať pre svojich klientov lepšie ceny, prípadne aspoň nejaké výhody, ako napríklad neskoré odhlásenie, raňajky v cene ubytovania, niečo drobné na privítanie, atď.). Bola by škoda neobetovať pár klikov navyše, čo poviete?
4. Určite nevynechajte oficiálnu stránku hotela
Tento bod síce trochu odporuje tomu predošlému, ale v určitých prípadoch je relevantný. Mnohé hotely (najmä tie väčšie a sieťové) si už uvedomili, že najvýhodnejšie sú pre nich tzv. priame rezervácie, čiže nie cez iného sprostredkovateľa. Dnes už teda robia všetko preto, aby ste si izbu zarezervovali priamo cez ich stránku/rezervačné oddelenie. Mnohé takisto garantujú najnižšiu cenu práve u nich na webe.
Zarezervujte si s nami lacné ubytovanie kdekoľvek na svete…aj s miliónmi hodnotení od reálnych hostí!
5. Pozrite sa, čo hovoria ostatní
Aj keď platí, že každý cestovateľ je iný a to čo sa páči nám nemusí nutne vyhovovať vám, širší pohľad na hodnotenia hostí o danom hoteli veľa napovie. Vyhľadajte si váš hotel na stránke Tripadvisor.com alebo Yelp.com (najmä pre Spojené štáty americké) a prečítajte si hodnotenia pridané za posledné 2-3 mesiace. Boli ľudia vo vami vybranom hoteli spokojní alebo sa v každom druhom-treťom spomínajú tie isté problémy a výčitky? Odpisuje niekto z hotela na užívateľské hodnotenia alebo aj tie najzápornejšie sú nechané napospas osudu?
Ak si chcete byť istí, že autori hodnotení vo vašom hoteli aj skutočne boli, skontrolujte si recenzie jednotlivých hotelov na stránkach Booking.com.
6. Opatrne s predplatenými cenami
Zarezervovať si najnižšiu cenu na stránke je síce super, no neskôr vás to môže mrzieť. Často totižto platí, že najnižšie ceny sú tzv. predplatené (prepaid rate), ktorú si hotel rovno stiahne z vašej kreditnej karty a neskôr vám už nepovolí meniť dátumy pobytu alebo napríklad zadarmo zrušiť rezerváciu.
Dobre si teda premyslite, či sa vám predsa len neoplatí zaplatiť o pár eur navyše (rozdiely medzi predplatenou a flexibilnou cenou nebývajú pri hoteloch tak vysoké, ako v prípade leteckých spoločností).
7. Pozor na skryté poplatky
Opäť bod, ktorý súvisí s nízkymi cenami ubytovania. Pri rezervácii hotela si pozorne prečítajte, čo všetko je v cene zahrnuté, aby ste si nakoniec nemuseli priplácať i za zdanlivo bežné služby, ako napríklad raňajky (ak ich chcete mať v hoteli), pripojenie na internet, upratovanie, záverečné upratovanie v prípade apartmánov, parkovanie, či poplatok za platbu kreditnou kartou.
8. Fandite vášmu hotelu na sociálnych sieťach
Vieme, že by to za normálnych okolností malo byť naopak (najprv v hoteli prespíte a potom sa stanete jeho fanúšikom), no mnohé hotely sa snažia získať fanúšikov na sociálnych sieťach aj prostredníctvom špeciálnych zliav, či cien ubytovania. Čeknite preto profily vášho hotela na Facebooku a Twitteri a uistite sa, či jednoduchým stlačením tlačidla Like nezískate nárok na zľavu 20% z ceny izby alebo raňajky na účet hotela.
9. Spýtajte sa svojich známych
Keď už sme pri sociálnych sieťach, nezabúdajte, že všetkých vašich dobrých aj menej dobrých známych máte vždy na dosah jediného statusu. Preto ak už máte zopár hotelov-finalistov, kľudne to hoďte na Facebooku do pléna…možno práve váš spolužiak zo základnej už v danom hoteli bol a bude mať pre vás dobré odporúčanie (alebo výstrahu :-).
10. Ružové okuliare nechajte doma
Aj pri sebelepšom plánovaní a výskume na internete sa vždy môže stať, že niečo vám vo vašom hoteli jednoducho nesadne, a verte nám, stáva sa to aj v tých najlepších hoteloch…;) Ak už sa také niečo stane, nezničte si hneď celý výlet a snažte sa veci riešiť. Nebojte sa zavítať na recepciu, skúste osloviť hotel cez sociálne siete, no hlavne to neduste v sebe…
Ak sa však pri riešení vášho problému stretnete u personálu s nevôľou a „otráveným ksichtom“, pokojne im to po návrate domov vytmavte cez všetky možné kanály…vám sa pri tom uľaví a možno „zachránite“ nejakého neboráka, ktorý je práve v štádiu plánovania svojej cesty ;)
Máte vlastné tipy a postrehy z plánovania dovolenky/pobytu v hoteli? Kľudne nám napíšte do diskusie alebo na facebook.com/cestujemeposvete.
Ahoj, ve studentských letech jsem toho poměrně dost nacestovala v Evropě. Mluvím o době skoro před deseti lety, kdy internet nebyl ještě tak běžnou záležitostí, takže neexistovalo tolik recenzí. Asi nejčastějším problémem bylo, že hotel inzeroval pokoj s koupelnou, ve které měla být vana, ale nakonec jsem byl ráda za obyčejnou sprchu a sprchovou vaničku. ZUzana