Nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair, podobne ako ostatné letecké spoločnosti, využíva pri registrácii (check-in) na svoje lety výlučne online systém. Tento článok, ktorý sme pôvodne napísali ešte na začiatku roka 2008, sme teraz (október 2022) kompletne „prekopali“, aby čo najvernejšie opisoval priebeh celej internetovej registrácie na let.
Pomocou služby Online Check-in sa môžete „zacheckovať“ (po slovensky sa to volá registrácia) na váš let. Zaregistrovať sa môžete kedykoľvek od 24 hodín (48 hodín ak ste si letenky kúpili pred 28. januárom 2021, resp. 60 dní, ak si pri rezervácii zakúpite sedadlo) do 2 hodín pred oficiálnym plánovaným časom vášho odletu. Celá procedúra je jednoduchá a trvá veľmi krátko, potrebujete k nej však základnú znalosť angličtiny. Pre registráciou si pripravte kód rezervácie (Reservation Number) a jeden z oficiálnych dokladov (cestovný pas alebo občiansky preukaz).
Služba Online Check-in je dostupná z hlavného menu na internetovej stránke spoločnosti Ryanair. V hlavnom hornom menu kliknite na My Bookings, kde sa môžete buď prihlásiť (ak ste si v minulosti vytvorili účet myRyanair) alebo vyhľadať svoj let pomocou požadovaných identifikačných údajov:
- Kód rezervácie (Reservation Number).
- E-mailová adresa použitá pri rezervácii leteniek.
V druhom kroku sa vám zobrazia blížiace sa lety a ak sa môžete zaregistrovať, uvidíte tlačidlo Start check-in. Po kliknutí sa spustí registračný proces. V prvom kroku budete zadávať údaje zo svojho preukazu totožnosti alebo cestovného pasu:
- Nationality – vaša národnosť
- Date of birth – dátum narodenia (dd/mm/rrrr)
- Document type – ak cestujete s občianskym preukazom, vyberte EEA Nationa ID Card, ak s pasom, zvoľte Passport
- Document number – číslo preukazu totožnosti/cestovného pasu
- Country of issue – krajina vydania
- Expiry date – dátum platnosti dokladu (dd/mm/rrrr)
TIP: Ak máte občiansky preukaz bez dátumu platnosti, v políčku Expiry date zadajte nasledujúci deň po vašom lete (alebo návrate v prípade spiatočnej letenky).
Pokračujte kliknutím na tlačidlo Continue.
V ďalšom kroku sa môžete fyzicky zacheckovať, a to zaškrtnutím štvorčeka pri lete, na ktorý je registrácia spustená (zelené Check-in open). Ak by ste sa chceli zaregistrovať aj na let späť, no túto možnosť vám systém neponúka, registráciu môžete odomknúť dokúpením si sedadla.
Pri výbere sedadla sa vám zobrazí mapka celého lietadla, na ktorej je zelenou farbou vyznačené vaše aktuálne pridelené sedadlo. Štandardné sedadlá sú označené modrou farbou a ich cena sa pohybuje od niekoľkých eur (vždy iba zopár v lietadle) kľudne až do 20 €. Žltou farbou sú označené sedadlá v prednej časti lietadla, keďže garantujú skoršie vystúpenie. Ich cena je väčšinou najvyššia. Nedostupné sedadlá sú šedé s krížikom. Ak sa checkujete na oba lety (tam aj späť), sedadlo si vyberáte dvakrát.
Ak je vám jedno, kde budete sedieť, systém vám sedadlo priradí automaticky. Zaškrtnite teda, že súhlasíte s pravidlami a kliknite na tlačidlo Continue. Ak nemáte zakúpené sedadlo, systém sa vás ešte raz opýta, či naozaj chcete sedieť na náhodne zvolenom sedadle. Potvrďte kliknutím na žlté tlačidlo I want random seat allocation.
Na ďalších dvoch obrazovkách vám bude Ryanair ponúkať niektoré z príplatkových služieb. Najprv si budete môcť dokúpiť veľkú príručnú batožinu, prípadne si doplatiť za podpalubnú batožinu. Ak o batožinu nemáte záujem, zvoľte pri každom lete možnosť Small bag only on board a pokračujte ďalej. V ďalšom kroku budete mať možnosť dokúpiť si poistenie, ubytovanie, lístky na autobus, atď. atď., ale kľudne to môžete preskočiť.
V poslednom kroku vám spoločnosť oznámi, že vaša registrácia prebehla úspešne. Nasleduje prehľad letov a možnosť vytlačiť/stiahnuť si palubnú/é vstupenku/y.
Kliknutím na tlačidlo Print boarding passes si môžete svoju palubnú vstupenku (pre všetkých cestujúcich v rezervácii) vytlačiť, tlačidlo Download boarding passes vám palubné vstupenky stiahne do počítača. Ak máte hotovo, okno kľudne zatvorte.
Poznámka: Ak nemáte Ryanair aplikáciu, na letisku musíte vždy predložiť vytlačenú palubnú vstupenku.
Ak ste si počas online registrácie dokupovali nejaké služby, nasleduje čas na platenie.
Služba Online Check-in ako taká je veľmi jednoduchá. Ak nemusíte odovzdávať zapísanú batožinu, na letisko vám stačí prísť iba 40 min., resp. toľko času pred odletom, aby ste stihli pohodlne prejsť bezpečnostnou kontrolou a dostaviť sa ku správnemu východu.
Takto vyzerá palubná vstupenka Ryanair (október 2022). Po vytlačení si ju môžete pozohýbať na veľkosť A6:
Ahoj, prosim ta, robim uplne prvykrat rezervacku na ryanair. Manzel aj syn maju rovnake mena. Videla som, ze si tu hadzal linky na twitter, ze sa tam ma uviest Jr. a Sr. ALe chcela by som vediet ako presne to ma vyzerat.
Slavomír Jr. do kolonky meno, cize v kolonke priezvisko ostane len priezvisko?
Slavomír Sr. pre muza?
Cize nebudu opletacky, ze to nemaju v pasoch?
Dakujem pekne
Lenka
Ahoj Lenka, malo by stačiť uviesť napr. JR pri synovom krstnom mene. Tweet je síce z roku 2017, ale nič iné som na nete nenašiel. Zamestnankyňa Ryanair vtedy tvrdila, že s tým nebudú žiadne problémy pri kontrole dokladov…
Dobry vecer poletim prvykrat aj s dcerou ale akosi nam nedoplo ze nemame platne pasy pre online check in som zadavala cisla OP pre nas obe – len informativne fakt nam postaci a nemusime mat pasy? Cestujeme 23.11. na Mallorcu. Vopred vdaka ;)
Ahoj, Mirka. Ak má dcéra normálny OP (nie ten „detský“ bez fotky), potom ste fakt v pohode :) V rámci EÚ skutočne postačuje OP.
Ahoj prosim, s priatelom sme robili chec-in. Svoje udaje som vyplnila pri jeho mene mi nenaskocili ziadne udaje pokracovala som dalej. Hodilo mi 2 letenky s QR kodom ale pri jeho mene je moj datum narodenia. Jeho udaje som ale nevyplnila … zajtra letíme.
Ahoj, Silvi, obávam sa, že budeš musieť kontaktovať rezervačné oddelenie Ryanair, aby ti let „odcheckovali“.
Dobrý deň. Chcela by som sa poradiť. Môžem urobit skorú registráciu na let uz 6.6. o 9.50 hod keďže som si zakúpila vopred aj sedadlá. Túto skorú registráciu musim urobit v dany deň? Alebo Môžem hocikedy po tomto datume. Ďakujem za odpoveď.
Ahoj, Mirka, prepáč, že odpisujem až teraz, mal som nejaké technické problémy. Kedy presne letíš? Ak ale máš early check-in, potom zrejme letíš niekedy na začiatku júla, či? V každom prípade, zacheckovať sa môžeš kedykoľvek od toho 6.6., najneskôr však tuším 2 hodiny pred odletom.
Ahoj, v našich pokynoch pred odletom je napísané ,,Online ověření zákazníka (pomocí naskenování obličeje – ověřuje se pouze jedna osoba) je
zpoplatněno 0,35 €,,
-neviem či sa to musí a kedy to treba urobiť, sedadlá máme zaplatené a na online check in máme ešte čas (spoločnosť Ryanair).
Ďakujem.
Ahoj, Juraj. Ak sa mám priznať, počujem o tom prvýkrát. Pozeral som však na internete a zjavne sa to týka prípadov, keď si človek kúpi letenku Ryanair cez nejakú stránku (Online Travel Agent). Podľa všetkého to je však povinné. Tu sa o tom píše viac:
https://help.ryanair.com/hc/en-cy/articles/4402466830737-Online-Verification
Ahoj.
Ja by som potrebovala súrne poradiť. Robila som check-in a zadala som tam svoj zlý rok narodenia
Namiesto 1988 som zadala 1998,keď som na to prišla tak sa mi to nedalo už opraviť.Bude s tým veľký problém na letisku, alebo ako to mám opraviť, aby to bolo všetko ok?
Ďakujem za odpoveď
Ahoj, Gabika. Pozeral som sa, ale pri online check-ine neexistuje možnosť opraviť nesprávne zadané údaje počas 24 hodín po vykonaní check-inu (ako pri rezervácii letu). Osobne si myslím, že by s tým rokom nebol problém, ak však chceš mať istotu, zavolaj im (nemali by mať so zmenou problém). Keď sa ti to podarí vyriešiť, daj mi, prosím, vedieť, ako sa ti to podarilo. Ďakujem a veľa šťastia.
Ahoj Gabika,
Prosím ťa ako sa ti to podarilo vyriešiť ?? mám taký istý problém a neviem čo ďalej….
Ďakujem
Ahoj! :) Rada by som sa spýtala, robila som check in letenky do Edinburgu, ale namiesto číslo pasu som zadala číslo občianskeho, kde sa to prosím dá zmeniť ? Ďakujem vopred :) Frederika
Ahoj ! :) Prosím ťa, rada by som sa spýtala , robila som check in letenky do Edinburgu a namiesto číslo pasu som zadala číslo na občiansky preukaz, kde to prosím môžem zmeniť ? Ďakujem za odpoveď :) Frederika
Ahoj, chcem sa opýtať kupovala som 2letenky aj s výberom sedadiel, urobila som online check in lenže keď ho chcem vytlačiť tak sa mi zobrazuje stále len prázdny PDF dokument, v aplikácii ryanair však checkin mám aj s qr kódom. Stačí mať aplikáciu alebo ako si to môžem vytlačiť inak, z apky sa mi nedá poslať na mail. ďakujem ;)
Ahoj, Janka. Určite ti bude stačiť potvrdenie v apke. S tým prázdnym PDF som sa ešte nestretol :(
Zdravim. pred online chekinom som dokupoval sedadla a parkovanie pri letisku. Prave toho parkovania sa neviem dopatrat kde to je. Poradi mi niekto? Vdaka Milan
Ahoj Milan, skús tu:
https://www.parkvia.com/Support/Login.aspx?url=airportparking.ryanair.com/sk-SK
Ahoj. Chcem sa opýtať, letíme s kolegami na sluzobku s Ryanair. Šéf nám objednal a zaplatil letenky a spravil aj on line check in. Problém je zadal čísla občianskych zo svojej databázy.. Dvaja z kolegov majú nové občianske. Ako postupovať? Dakujem
Ahoj Peťo, zmena je možná, no zrejme nebude bez poplatku. Šéf bude zrejme musieť kontaktovať Ryanair call centrum (alebo sa preklikať cez „robotizovaný“ čet na čet so skutočným agentom) a požiadať, aby lety „odcheckovali“. Potom bude môcť zadať správne čísla dokladov.
Tu je viac info o zmenách:
https://www.ryanair.com/ie/en/useful-info/post-booking-changes/changing-a-flight
Dobry deň, ja by som chcela poprosiť o informáciu. 21.10.letíme z Budapešti do Tel Aviv, budeme robiť online chekin, dá sa urobiť aj na cestu späť ma 25.10.2022.
Ďakujem Anka
Ahoj, Anka. Ak nemáš zakúpené sedadlo, môžeš sa zachekovať až 24 hodín pred odletom. Ak si zakúpiš sedadlo alebo ak máš letenku Flexi Plus, môžeš sa zachekovať až 60 dní pred odletom, takže sa budeš môcť zacheckovať aj na let späť.
Dobrý den,chcela by som sa opytat ohladom mojej rezervacie u ryanair. Cestujem s partnerom a nasimi dvoma detmi.Syn ma rovnake meno ako muz,pri vyplnani detailov o cestujúcich mi nedovolilo potvrdit nakolko su dvaja cestujúci s rovnakymi menami odporucilo mi zadat jnr.alebo snr. Ako mam postupovať pri checkine online,treba zadat jnr.taktiez,obavam sa aby mi na letisku nerobili problémy nakolko v pase oznacenie jnr.moj syn nema,dakujem za odpoved.
Ahoj Gabika, prepáč za neskorú odpoveď, boli sme na lyžovačke. Podľa niekoľkých tweetov od Ryanair treba tie mená odlíšiť, napríklad použitím JR (JNR) alebo SR (SNR). Tu sa cestujúci pýta, či tak spraviť, aj keď to tie osoby nemajú zapísané v pase, a Ryanair odpovedal, že áno:
https://twitter.com/ryanair/status/849327823563214849
Letím s Laudamotion, ktorý by mal byť dcerou Ryanair:
1. Platí apka Ryanair aj pre Laudamotion
2. Od eSky (cez ktorú som objednával letenky) som obdržal mail: „Vaša elektronická letenka a poistenie“ avšak sú to „len“ čísla 1. objednávky u eSky 2. číslo rezervácie letu 3. čísla poistných osvedčení (keďže nás cestuje viac)
A BOLO TO V TELE EMAILU ( s reklamami a odkazom na online zadanie údajov pre check-in) NIE AKO napr. PDF PRíLOHA atp. je to takto ok – resp ako vlastne vyzerá elektronická letenka?? Mal som dojem že tam bude najaký QR, EAN kod alebo niečo…
3. cez spoločnosť eSky som zadal údaje pre Check-in na spiatočný let do Barcelony tj. tam i späť. ESky píše, že urobí check-in za nás a pošle nám mailom palubné lístky. Ma stým prosím už niekto skúsenosť. Ako to fungovalo, bolo to ok? Platí potom chcek-in na obe cesty resp to zadanie údajov?
Ďakujem
Ahoj Pavol, prepáč za neskorú odpoveď. K tvojim otázkam:
1. Nemyslím si.
2. Letenka ti je v podstate na nič, je to len v podstate potvrdenie objednávky (a v tvojom prípade info o poistení). Dôležitá je palubná vstupenka. Kľudne si ale ten e-mail vytlač a maj ho so sebou (kvôli tomu poisteniu).
3. Na tejto stránke eSky nájdeš všetky info o online check-in. Dole sa tiež píše, že ak si si zaplatil doplnkovú službu online check-in, dostaneš link na online check-in formulár, kde vyplníš údaje a zamestnanci eSky urobia check-in za teba. Ak túto službu nemáš, po spustení online check-inu v danej leteckej spoločnosti ti príde e-mail s odkazom na online check-in (predpokladám, že priamo na stránke dopravcu). Tam si zadáš údaje a na konci si vytlačíš palubný lístok. Teba sa zrejme týka ten prvý prípad, čiže zadáš údaje (asi všetkých, ak ste na rezervácii viacerí) a následne dostaneš palubné vstupenky. Či to bude aj na cestu späť neviem, záleží, kedy letíte späť.
Napíš keď tak, ako to dopadlo, aby sme tu všetci vedeli ;-)
Po niekoľkých telefonátoch som sa dozvedel, že chceck-in u eSKY robí automat a že ho robia len na jednu cestu… Na spiatočnú budeme musieť počkať na email s palubnými lístkami a niekde v cieľovej destinácii vytlačiť. ale je to 48 – 8hod pred odletom a v SO – NE tak som zvedavý, Vraj si mám zavolať na eSky 48 hod pred, či operátor nebude môcť urýchliť proces check-inu… Potom sem dopíšem osobné skúsenosti ako to bolo v reali. :) :)
Ahoj, chcem sa spýtať, ked už mám online check-in spravený a chcel by som si ešte pred samotným letom dokúpiť Priority + druhú väčšiu príručnú batožinu (stojí to 14 €), musím si potom letenky nanovo vytlačiť? Dostanem nejaký nový kód, alebo môžem použiť tie, ktoré mám už vytlačené? Je na nich totiž vytlačené Non-priority a Small cabin bag. Ďakujem za odpoveď
Ahoj Peter, na stránke Ryanair sa píše, že Priority + 2. príručnú batožinu si môžeš dokúpiť najneskôr 2 hodiny pred odletom cez web alebo 40 minút pred odletom cez Ryanair apku. Nie som si ale istý, čo v prípade, že si sa už zacheckoval. V každom prípade to môžeš skúsiť a ak to nebude možné, určite ti to napíše.
Ahoj. Mám otázku…v júni som kupovala letenky na október. Neskôr som dokúpila ešte veľkú batožinu na spiatočný let. Ale dnes som urobila online check in a na letenke nieje zapísaná batožina. Nemusí to tam byť? Majú to oni niekde v systéme alebo som niekde spravila chybu? Ďakujem za odpoveď
Ahoj Ivana, a checkovala si sa rovno na oba lety (tam aj späť)? Prípadne sa skús prihlásiť na stránke Ryanair v časti My Bookings, zvoľ si spiatočný let a pozri sa, či tam tú batožinu vidíš. Neviem presne, ako aktuálne vyzerá palubná vstupenka Ryanair, no informácia o batožine by mala byť uvedená pod dátumom letu. Ak chceš, kľudne mi pošli fotku/screenshot palubnej vstupenky na blog@cestujemeposvete.sk, pozriem sa na to.
Ahoj, dostanem sa k letenke – palubnému lístku cez ryanair appku, keď som si ju kúpila cez e-sky a aj check-in som robila cez e-sky?
Ďakujem
R.
Hmm, tak to ti neviem povedať. Ideálne by asi bolo spýtať sa v e-sky. Dáš mi prosím vedieť, keď niečo zistíš?
Dobrý deň, mám iba jednu otázku: Ak mám kúpené letenky bez batožiny (len malá so sebou), letenky mám v appke, aj vytlačené, tak nemusím ísť ku okienku, že? Prídem na letisko, prejdem magnetickou kontrolou (ja to tak volám) a môžem ísť rovno do lietadla, je to tak? Ďakujem za odpoveď, super stránka toto ;-)
Ahoj Peter, vyzerá to tak, že si pripravený na let ;-) A ďakujem za pochvalu…:-)
Ahoj Mike, chcela by som sa spýtať, kedy môžem urobiť check-in ak mám zakúpený priority boarding a nemám zakúpené sedadlá.
Ďakujem
Ahoj Vlasta, s Priority, no bez sedadiel, sa checkuješ rovnako ako štandardne, čiže 48 až 2 hodiny pred odletom.
Ahoj rada by som si len nieco potvrdila kedze kupujem letenky po dost dlhom case. Takze pokial si pri rezervací vyberiem sedadla a tiez sluzbu priority pri spoločnosti raynair, uz by mi tieto doplnkove skuzby pri online check in nemalo ponukat vsak ? Bojim sa len z toho dovodu nech to dvakrat neúčtuje Ďakujem.
Jasné Natália, tieto služby už budeš mať zakúpené a oni nemajú dôvod ti ich ešte raz účtovať. Tým pádom aj online check-in budeš môcť spraviť už 60 dní pred odletom.
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, či si môžem urobiť check in na Maltu a zároveň späť, ak nemám kúpené sedadlá a rozdiel medzi cestou tam a späť je 2 týždne.
Ďakujem
Ahoj Martina, myslím, že nie, keďže bez zakúpených sedadiel sa môžeš checkovať až 48 hodín pred odletom.
AHoj,
mam otázku. Kupovali sme letenky dost dlhu dobu pred letom kedže bola vyhodna cena. V tom case som však bola tehotná a počítali sme s tým že ked budeme letiet drobec už bude na svete. Pri rezervácii a vyplatení sme preto nevedeli zadať presný dátum narodenia Infanta, tak sme zadali iba orientačný. Pri CHECK Ine sme mysleli že sa tento údaj bude dať zmeniť resp.upraviť na požadovaný. Ale nešlo to .jedine táto položka bola fixne ozančená. Moja otázka znie ako by sme mohli ešte pred letom upraviť tento údaj, kedže nebude korešpondovať s pasom drobca. Letíme 24.8 doteraz som hladala možnosti , teraz som našla Vaše otazky a odpovede.prosím teda ak viete, pomôžte. Dakujem Katka
Ahoj Katka, najlepšie zrejme bude, keď sa obrátiš na Customer Support prostredníctvom chatu. Choď na túto stránku, napíš otázku „How do I change date of birth?“ a keď sa ťa chat-bot spýta, či si bola spokojná s odpoveďou, klikni na „No“ a vyber možnosť „I Need To Speak With Support“. Potom už len vyplníš požadované údaje a hádam ti budú vedieť pomôcť…
Dakujem pekne naozaj to išlo a uplne bez poplatkov..velka vdaka ….Dakujem že sa tymto radám venujete. Pozdravujeme
Tak to rád počujem a nemáte za čo ;-)
Ahoj Mike,
chcel som sa spytat ci mi nevies poradit. Letime 4 osoby do Grecka, mame zakupeny priority boarding a samozrejme on line check in je uz k dispozicii, kamoska by si chcela este dokupit 20kg batozinu do podpalubia, ale len na spiatocny let, je to mozne ? Lebo momentalne mi to po prihlaseni ponuka moznost dokupenia batoziny ale musim kupit aj na cestu tam aj na cestu naspet Dakujem Mato
Ahoj Maťo, popravde si úplne nepamätám tie jednotlivé kroky, ale keď sa dostaneš na batožinu, tak pri lete tam si zvoľ iba príručnú batožinu (nezaškrtávaj niečo v zmysle „použiť túto voľbu na oba lety“) a pri spiatočnom lete si zvoľ tú zapísanú batožinu. Malo by to ísť.
Ahoj.
1. Pri zakúpení letenky sme zadali adult, ale letenka je pre dieťa do 16 rokov a pri online check in keď zadám dátum narodenia tak ma nepustí ďalej a vypisuje že daný dátum je menej ako 16 rokov a to nieje adult. Neviem sa ďalej chcecknúť. Vieš poradiť čo robiť?
2. Chceli by sme na druhej letenke zmeniť cestujúceho ešte nieje chcecknuty. Poplatok je 115€ na jednu cestu, alebo je to celkový poplatok a round trip.
Ďakujem Tomáš
Ahoj Tomáš, zlý typ pasažiera je relatívne častý problém, naposledy sme to tu riešili asi pred týždňom. Pozri si tento komentár:
https://www.cestujemeposvete.sk/2012/09/ryanair-sluzba-online-check-in/comment-page-2/#comment-615463
K tvojej druhej otázke – poplatok 115 EUR by mal byť celkový, keďže sa jedná o meno na rezervácii.
Ahoj.Chci koupit letenky z Bratislava-Thessaloniki a zpět.Já jsem české národnosti a dvě kamošky slovenky.Můžu kupovat letenky na českých stránkách Ryanair pro všechny tři najednou?Nebude potom problém při vyplňování check-in,když mají slovenské občanky?
Ahoj Dušan, kľudne môžeš letenky kupovať aj na srbskej stránke Ryanair…:-)
Pri check in potom zadáš iba číslo cestovného dokladu a dátum jeho platnosti.
Dobry den,ako mam postupovat v takom pripade ak mi chceck in nepojde urobit online?jedna znama koli tomu platila poplatok na letisku a darmo dokumentovala ze online jej to neslo?daku za odp.je to pre mna dolezite
Ahoj Maya, o problémoch s check-inom a následnými poplatkami na letisku som už počul. Ryanair má priamo na stránke, že v prípade problémov s online check-inom je si potrebné v prehliadači vymazať cookies/cache (vyrovnávaciu pamäť). Návod ako na to nájdeš tu (treba si tam kliknúť na svoj prehliadač), je to ale po anglicky. Ak by si potrebovala inštrukcie v slovenčine, napíš mi, aký používaš prehliadač. Prípadne, ak budeš mať problém, skús sa obrátiť na zákaznícku linku (buď cez chat alebo telefonicky), nič iné ti ale asi nepovedia…
Ahoj, stačí mi palubný lístok v mobile alebo ho musim mať cez Ryanair aplikáciu? Do aplikácie neviem zadať číslo rezervacie nakoľko je 7miestne a v aplikácii je max. 6miestne.Skušal som vynechať prvé alebo posledné ale nefunguje to.
Ahoj Gabo, ak palubný lístok nemáš v appke, tak ho musíš mať vytlačený.
ahoj Mike. potrebujem veľmi súrne poradiť. mám problém pri on line check in a to takýto. kupovala som naraz 3 letenky cez Raynair, mne, manželovi a nasej 12 ročnej dcére. Tu som si vôbec nevšimla, že mi zobralo 3x Adult, a teraz mám samozrejme problém urobiť check in, pri zadávaní dátumu narodenia ju považujú za dospelú, čiže rok jej narodenia, 2007 nemám možnosť zadať. skúšala som aj cez appku urobiť zmenu, túto možnosť mi však neponúka, len napr. zmenu letu, mena resp. asistenčné služby. Odmietame už teraz6v sobotu a son zúfalá, čo mám robiť. vieš mi prosím poradiť? ďakujem
Ahoj Zuzka, o takomto probléme som už počul. Prečítal som si zopár fór na internete a zrejme jediné riešenie je dovolať sa do Ryanair. Keď im vysvetlíš tú chybu, mali by ti to zmeniť bez poplatku, zjavne sa to deje celkom často. Prípadne môžeš začať ich chatom, najprv budeš komunikovať s online botom, polož mu otázku:
Hi, I booked my child as an adult and now I have problems with online check in. Can you help please?
On ti odpovie, ty klikneš na „No“ a vyberieš možnosť „I Need To Speak With Support“ a potom „Chat with our agent“. Tak sa dostaneš na živého človeka.
Ak to nepôjde, budeš musieť telefonovať, číslo pre Slovensko (po anglicky) je + 44 871 500 5050, cena 0,13 GBP za minútu :-(
Ahojte,
ako to tu citam, zistujem, ze tam maju paradny bordel, my letime ako partia a kompletne nam rozhadzali rezervaciu, niektori maju to, co si nekupili, ja nemam ani zakupenu priority, ma ju moj kamarat na sebe…
Ale mame asi ako nejaky bonus 20 kg batozinu naviac u jedneho:)))
Pisala som si s nimi vcera cez chat, ale pri tretom operatorovi som to vzdala, nevedie pochopit co vlastne mame za problem…no to je jedno uz.
Co ma ale zaujima je, ze ci ak mam zaplatenu batozinu 20 kg, ci to musi byt striktne 1 kufor, alebo to mozu byt kufre dva, kazdy po 10 kg.
Dakujem krasne za odpoved.
Ahoj Bibi, dobrá otázka…pozeral som aj na internete a podľa mňa to musí byť 1 kufor. Ak cestuješ na jednej rezervácii s niekým, kto má tiež zaplatenú 20 kg batožinu, môžeš si ty vziať napríklad 25 kg kufor a tá druhá osoba 15 kg kufor. Ale stále to musia byť max. 2 kusy batožiny.
Tak toho sa presne bojim a preto asi nebudem riskovat a vezmem teda ten jeden vacsi, lebo vsak co asi potom spravim nie:)
Inak este som chcela dokupit aj priority teda sebe, ked uz ju nemam, ale nedava mi to nikde moznost vyberu, teda pridania v mojej rezervacii. Ci to nebude nahodou uz tym, ze to maju ako plne. Myslis, ze je taka moznost?
A dakujem velmi pekne za odpovede :)
Ahoj Bibi, tiež som sa už zamýšľal nad tým, že čo je to za priority, keď ho bude mať celé lietadlo. Ale pri Ryanair by som sa ani veľmi nečudoval, že by to predali kľudne aj všetkým na palube. Priority sa podľa mňa nemôže vypredať…
Ahoj Mike, môžem sa spýtať ohľadom kúpi prioritneho nástupu, resp. batoziny. Keďže odlietame až 6.7., ešte sa mi nedá spravit online. Nemáme kúpené sedadlá,hoc som to chcela spraviť, no konečná suma pri spiatočnom lete ma vyšla na 45 eur a to som pôvodne označovala sedadlá za 7€, no pri odkliknuti tejto možnosti mi vypisovalo sumu 10€. Označovala som slabomodre políčko….tak neviem??? Priority boarding sa dá kúpiť ešte pred online check alebo až v procese online. Keď si to chcem nastaviť v rezervácii, stále mi vyhadzuje len sumu od 12€ alebo 40…nikde tam nieje možnosť 10 kg za 8€. Letíme takto prvý krát, tak vopred ďakujem za info.
Ahoj Zuzka…keď si zarezervuješ sedadlá, môžeš sa zacheckovať 60 dní pred odletom. Keď si kúpiš Priority boarding, máš expresný nástup do lietadla a možnosť zobrať si na palubu 2 príručné batožiny (malú a veľkú). Sedadlá aj Priority Boarding si vieš dokúpiť aj po rezervácii. Cenu rezervácie sedadiel a Priority Boarding určuje letecká spoločnosť (zrejme) podľa termínu letu, vyťaženosti lietadla a podobne. Ak si chceš iba dokúpiť 10 kg batožinu, po prihlásení na stránke (ako sa píše v tomto článku) si dole pod údajmi o tvojom lete klikni „Add check-in bags“ a tam by si ju mala nájsť.
Rodina v UK mi kupila letenky,zo Slovenska do UK a nazad,on-line check-in je nepoužiteľný/nazvem to tech.problém/,musím mať vytlačenu letenku aby nehrozil nejaký problém?Dakujem.
Ahoj Miro, online check-in musíš absolvovať, v Ryanari to už inak nejde. Ak prídeš na letisko iba s vytlačenou letenkou (potvrdením rezervácie), za vydanie palubnej vstupenky zaplatíš 55 EUR (za osobu a jeden smer letu).
Dostal som cez FB palubný lístok,chcem si ho dať vytlačiť,môže byť problém,že ho nemám v mobile?
Ahoj Miro, vytlačený palubný lístok je najväčšia istota. V mobile by si ho mohol mať iba v rámci Ryanair appky (ak sa nemýlim).
Ahoj, ak sme si kupili letenku a chceme pridat priority boarding ale pri online check-ine nam nefunguje cislo rezervacie aj ked je spravne co mame urobit? Popripade nemoze to byt tym ze let je az za mesiac a v takom predstihu nejde check-in urobit? Dakujem
Ahoj Dominika, to je divné, do svojej rezervácie by si sa mala dostať kedykoľvek, bez ohľadu na to, koľko času zostáva do check-inu. Klikáš hore na My Bookings a úplne vpravo zadávaš číslo rezervácie a e-mailovú adresu použitú pri rezervácii? Následne by sa ti mali zobraziť informácie o tvojej rezervácii a dole ako prvú položku uvidíš možnosť dokúpiť Priority & 2 Cabin bags (niečo ako na tomto obrázku)…
Ahoj Mike, cestujeme cez Ryanair. A môžeme si zobrať ako prirucnu batožinu aj batoh, ktorý zodpovedá rozmerom? Alebo to musí byť len malá cestovná taška, ako je na foto na boarding lístkoch (cez online chceckin nám to vytlacilo). Ďakujem
Ahoj Natália, samozrejme, kľudne to môže byť batoh, ak spĺňa rozmery.
Dobry vecer,
o par dni moja mamina cestuje z Bergama do Bratislavy. Ma 80 rokov a je slabsia. Existuje moznost , aby ju niekto odprevadil od miesta v letiskovej hale, kde ja uz bez letenky vstupit nemozem, ku cakacej miestnosti pri lietadle?
Vopred dakujem za odpoved,
Slavka
Ahoj Slavka, vieš mamine zabookovať asistenčnú službu, všetky info nájdeš tu:
https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/special-assistance/booking-special-assistance
Zdravím,
letím do Bruselu, check in online zvládnutý, len sa chcem opýtať , kedy najneskôr môžem prísť na letisko, keď odovzdávam jednu veľkú batožinu (2O kg) Ďakujem
Ahoj Jan, pult na odloženie batožiny sa otvára 2 hodiny a zatvára 40 minút (striktne) pred odletom. Záleží samozrejme aj od letiska, na bratislavskom si myslím, že ti stačí prísť takú hodinku pred odletom (odovzdáš batožinu, absolvuješ bezpečnostnú kontrolu a už musíš v podstate len nastúpiť do lietadla)…
Ahoj ,2.5. odlietame do Edinburgu cez Ryanair ,mame zarezervovane aj sedadla aj spatnu cestu v nedelu.
Dnes by som chcel robit online check-in ,da sa vytvorit aj nas spatny let ? treba pri spatnom lete opat vsetko prejst ?
alebo je to automaticke? Dakujem
Ahoj Natália, ak máš sedadlo na oba lety a tieto sú od seba „vzdialené“ menej ako 60 dní, tak sa môžeš zacheckovať na oba. Pri check-ine len zvolíš, že sa chceš zacheckovať na let tam, aj naspäť. Na konci si potom vytlačíš palubné vstupenky na oba lety.
Dobry deň, ja by som chcela poprosiť o informáciu. 21.10.letíme z Budapešti do Tel Aviv, budeme robiť online chekin, dá sa urobiť aj na cestu späť ma 25.10.2022.
Ďakujem Anka
Ahoj.
Zakúpila som dve letenky cez Ryanair ale počas rezervácie som nezakúpila sedadlá. Takže sa môžem zaregistrovať až 24 hod. pred odletom. Pobyt bude na 8 dní. Ak si pri online check in priplatím obidve sedadlá bude sa mi dať zároveň spraviť aj online check in na spiatočný let?
Ďakujem
Ahoj Iveta, presne ako hovoríš, ak si dokúpiš sedadlá na oba lety, budeš sa môcť zaregistrovať 60 dní vopred.
Ahoj. Pred odletom mi nešlo spraviť online checkin skúšal som to 2 dni pred odletom aj v daný deň (jasné, že skôr ako 2 hodiny pred odletom), proste ma to nepustilo ďalej ako po osobné údaje. Prišiel som na letisko skôr, že to vybavím tam avšak neúspešne. Nakoniec som musel zaplatiť pokutu 55 €/osoba. Chcel by som túto platbu u ryanair reklamovať keďže som sa nekoľkonásobne pokúšal spraviť online checkin avšak neviem kde bola chyba, že ma to ďalej nepustilo. Nevieš ako by som mal ďalej postupovať? Ďakujem.
Ahoj Tomáš, to je skutočne nepríjemná situácia, ťažko sa bude aj dokazovať, lebo chyba mohla byť kľudne aj na tvojej strane (aj keď to netvrdím, oni ale kľudne môžu). Určite by som sa na nich obrátil, v danom prípade je najlepšie si urobiť screenshot chybovej hlášky alebo niečo podobné, kvôli dokazovaniu. Aj keď nič nemáš, napíš im, prípadne sa na nich obráť cez chat. Ak by sa ti nedarilo, ešte vždy sa môžeš obrátiť na firmu ako napríklad ClaimCloud, oni sa na to možno pozrú, resp. aspoň zhodnotia tvoje šance. Ak by sa im podarilo niečo pre teba vybaviť, zoberú si províziu, ale tebe sa vráti aspoň niečo (aj keď nie som si istý, či sa takýmito prípadmi zaoberajú).
Ahoj Tomáš, ešte som si teraz všimol na stránke Ryanair, že ak máš problémy s check-in, máš si vymazať cache a cookies. Majú to dosť prominentne napísané na stránke s dôležitými informáciami o check-in, takže asi o tom probléme vedia:
https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/check-in/important-check-in-information (scrollni trochu dole)
Ako pri online check-in postupovať pri kroku 4 (príplatkové služby), keď som si dva dni po rezervácii/zakúpení letenky dokúpil cez Pelikan doplnkovú službu PRIORITY BOARDING?
Letenku Raynair som tiež kúpil cez Pelkan.
ďakujem za odpoveď
Ahoj Jano, zobrazuje sa ti pri online check-in tá služba Priority Boarding? Resp. ako držiteľ priority by si mal byť schopný sa registrovať až 60 dní pred odletom. Ak túto službu nevidíš alebo nemáš skorý prístup k online check-in, obráť sa priamo na Pelikán, oni ti určite poradia…
Ahoj. 5.4. letím cez Ryanair do Rumunska na tri dni. V auguste mi končí platnosť občianskeho preukazu. Vraj, keď cestuješ do zahraničia musí mať OP platnosť aspoň pol roka. Je to pravda? Musím si už teraz vybavovať nový OP?
Ahoj Monika, nemyslím si, že by to mal byť problém. Rumunsko patrí do EÚ, podľa mňa úplne stačí, keď ti OP platí počas celého pobytu. Dokonca aj pri ľuďoch, čo nepatria do EÚ, píšu podmienku platnosti cestovného pasu 3 mesiace po opustení krajiny. Čiže budeš úplne v pohode.
Zdravím, mám trochu zvláštny problém pri online check-ine:
„Document type – ak cestujete s občianskym preukazom, vyberte EEA National ID Card, ak s pasom, zvoľte Passport“. Prvá možnosť sa mi tam vôbec nezobrazuje, stále sa otvárajú len dva riadky, „Select“ a pod ním iba „Passport“. Pritom mám slovenské občianstvo, čiže by som podobnú situáciu nečakal. Do odletu mi zostáva ešte pár dní, možno sa to zatiaľ dá do poriadku. Ak nie, prinajhoršom pocestujem s pasom :-( Poučenie = rozhodne si nenechávať check-in na poslednú chvíľu.
Aha, zisťujem, že som prehliadol otázku Martina z 3. 2. aj Mikovu odpoveď :-) Ale človeka aspoň poteší, že s podobnými problémami nie je sám. Aspoň že mám aj pas.
Ahoj Jozef, zaujímavé, že aj ty máš s týmto problém…iba taká blbá otázka: zadal si pri rezervácii ako svoju krajinu Slovensko? Snažím sa len prísť na to, v čom by mohol byť problém…:-o Resp. kam letíš?
Ahoj, Mike, vďaka za odpoveď. Tiež je to Niš v Srbsku. Inak mám vo všetkých nastaniach uvedené Slovensko, číslo občianskeho preukazu mám trvalo uložené aj v „Settings“ k osobnému účtu.
Už som poslal „query“ do Ryanairu (cez formulár na webe, aj so snímkou obrazovky, kde sa mi v ponuke „Document type“ otvára len „Passport“) = keď (ak?) mi príde nejaká odpoveď, ohlásim sa.
… vo všetkých nastaVEniach :-)
A to som zasa ja, už som zdarne naspäť.
Z Ryanairu som dostal odpoveď, že môjmu podnetu pridelili registračné číslo :-) A potom už nič.
Takže som využil pas. Inak rovnaký problém mala aj mladá dáma, s ktorou som sa náhodou dal do reči na letisku v Niši; tiež musela cestovať s pasom.
Ktovie, v tom čo to väzí.
Ahoj Jozef, ďakujem za ďalšie info. Ak by ti náhodou odpísali z Ryanairu, budem rád, ak nám tu dáš vedieť ;-)
Ahoj, hlasim taky isty problem, akurat pas k dispozicii nemam, tak sa obavam ci ma do nisu pustia, resp ak aj ano, ci sa z neho dostanem na slovensko :0
Ahoj Kristína, skúšala si Ryanair Chat? Dá sa prekľučkovať z toho chatbota na chat priamo s agentom, len tam treba zadávať údaje o rezervácii, takže som to nemohol skúsiť…
Ahojte, som spat z Nisu a potvrdzujem z vlastnej skusenosti, ze ked si aj spravite check in a zadate cislo obcianskeho hoci to pyta cislo pasu, tak vsetko ok. Nikto v BA ani v Nisi ma neriesil a v pohode som presla s obcianskym. Dokonca som nebola jedina kto takto cestoval, aj ked pravda ze vacsina sla na pas. Ale ako vravim, obciansky mi uplne stacil :)
Ahoj Kristína, ďakujem pekne za spätnú väzbu, určite v budúcnosti pomôže aj iným…;-)
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať ako sa dá riesiť online check in na spiatočný let keď sa dá len dva dni pred odletom takže ho nestihnem spraviť doma a pokiaľ viem tak sa ani nedá spraviť aj na spiatočny let naraz. Nemám predstavu kde si vytlačím palubný lístok v zahraničí.
Ahoj Kika, ak si priplatíš za sedadlo, budeš sa môcť zacheckovať (na oba lety naraz) až 60 dní pred odletom. Prípadne si skús stiahnuť appku Ryanair a s ňou by si mala vedieť využiť mobilnú palubnú vstupenku (nemusíš tlačiť).
Ahoj letim z Dublina do Bratislavy nemam kuoene sedadlo ako to je budem nastupovať medzi poslednými a oni mi vyberu alebi ako ďakujem
Ahoj Emília, ak nemáš zarezervované konkrétne sedadlo, systém ti jedno pri online check-ine pridelí…ak by si ho nechcela, stále si budeš môcť za príplatok vybrať niektoré z tých, čo zostali voľné.
Ahoj aj ja mám jednu otázku,
plánujem s priateľkou letieť Bratislava – Eilat a pri vyplňovaní online checkinu je moje priezvisko napísané malým začiatoćným písmenom, budú to považovať za chybu ? stretol sa si sa s tymto problémom, treba sa snažiť to ešte opraviť ? Ďakujem za odpoveď
Ahoj, zrejme si ho tak napísal pri rezervácii letenky. Neriešil by som to, takáto chybička by nemala nikomu prekážať.
Ahoj, mam otazku. A priatelkou letim do Srbska za par dni a staci nam obciansky (pas nemame). Avsak pri online checkine niie je moznost zvolit eea national Id card ale len passport. Januz som si spravil chceck in a aj sa da zmenit udaje ale stale tam ta moznost nie je.. Mozem nechat pasport a dat udaje z OP? Alebo sa mam obratit na online chat? Dakujem za odpoved
Ahoj Martin, v tomto prípade by som sa obrátil priamo na Ryanair…neriskoval by som tým, že namiesto pasu uvediem údaje z OP…skús im zavolať alebo využi online chat…ak zistíš niečo zaujímavé, budem rád, ak mi sem napíšeš výsledok ;)
Ahoj
Stala sa mi chyba pri online check in . Letime dvaja a na obidva mená som nedopatrením zadal rovnaké údaje z občianskeho preukazu .akým spôsobom by som to vedel napraviť ďakujem
Ahoj Jakub, pri rezervácii dáva Ryanair 24-hodinové okno, kedy je možné meniť drobné chyby v rezervácii:
https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/faq-overview/Flight-Changes-And-Refunds/Minor-booking-changes-within-24-hours
Neviem ale, ako sa to rieši pri online check-in…skús sa znova prihlásiť do Online Check-In a pozrieť, či tam náhodou nevidíš takúto možnosť…
Zdravím,
Budem letieť do Milana, chcela som sa opýtať či mi bude stačiť občianský preukaz alebo je potrebne doniesť aj pas?
Ďakujem za odpoveď
Ahoj Ivka, pri ceste do Milána ti bude stačiť občiansky preukaz…ten použi aj pri online check-in…;)
Ahoj,
prosím Ťa, požaduje Ryanair platnosť pasu pred a po prílete, alebo platnosť nie je zaujímavá?
Ďakujem pekne
Valika
Ahoj Valika, pri online check-in v Ryanair sa zadáva buď číslo OP alebo číslo pasu. Oba dokumenty musia byť platné aspoň do dňa návratu.
Ahoj,,
Prosim, ak mam zakupenu batozinu, robim online check in tiez?
Ahoj Ivana, áno, v Ryanair robí online check-in úplne každý. Batožinu potom iba odovzdáš na letisku na pulte označenom „Baggage drop-off“ alebo „Bag drop“.
Dobry vecer, letime s Ryanair 23.11.Je mozne zmenit sedadlo za poplatok, ak uz sme urobili check in ? Dakujem za odpoved.
Ahoj Monika, myslím si, že áno. Keď sa budete checkovať, pohľadajte možnosť „Change seats“ alebo niečo podobné…
Ahoj,
chcela by som sa spýtať, letím 1x z Viedne len s príručnou batožinou a s priority boarding. Nechcem robiť online check in a neviem či na letisku musím niečo platiť za to alebo nie, ak idem len s príručnou a priority. Ďakujem za odpoveď
Ahoj Lucia, to by som ti asi neodporúčal. Ak nemáš letenku Flexi Plus, check-in na letisku ťa vyjde na 55 EUR. Online check-in je jednoduchý a keďže máš iba príručnú batožinu, nemusíš nič riešiť, máš to tak na 5 minút…
Ahoj,
potrebujem na let cez Ryanair do Londýna pas, alebo stačí občiansky preukaz? Ďakujem.
Ahoj Ema, do Londýna stačí občiansky preukaz.
Zdravim ak si dokúpim cez Ryanair prepravu vlakom z letiska do centra a spat. Ako si vytlacim tie lístky alebo ako to funguje ? Dakujem
Ahoj Filip, popravde som si ešte transfer cez Ryanair nekupoval, no v FAQ píšu, že potvrdením bude e-mail, ktorý ti pošle priamo spoločnosť zabezpečujúca daný transfer, čiže napríklad vlaková spoločnosť. E-mail by ti mal prísť do 24 hodín od rezervácie. Ak by ti potvrdzujúci e-mail ani po 24 hodinách neprišiel, musíš kontaktovať priamo poskytovateľa služby. Kontaktné údaje nájdeš na tejto stránke.
Ahoj. chcela by som sa opytat, ze letime na 8 dni od 12-19.10, let je 10,55 z BA. Online checkin si chcem spravit dnes, tak je mozne si to spravit na oba smery dnes? lebo na dovolenke nebudem mat moznost robit nejaky online check in. Vdaka
Ahoj Alex, ak máš zaplatené sedadlo, tak sa vieš v Ryanair zacheckovať už 60 dní pred letom…čiže áno, môžeš sa rovno zacheckovať aj na spiatočný let…
Ahoj,
je skorsi check in spoplatneny? ak ano, aka je to suma?/nemyslim tym miestenku/ dakujem
Ahoj Vanda, ak si počas rezervácie zaplatíš konkrétne sedadlo, zacheckovať sa môžeš až 60 dní pred letom. Ak si sedadlo nepriplatíš, check-in sa otvára 48 hodín pred odletom.
Ahoj, nemozem sa nidke dopatrat k odpovedi na dolezitu otazku. Cestujem so znamou do Rima. Ona uz ma OP, ktory nema datum platnosti, je neobmedzeny. Ako to mozem pri check-in zadat? nikde to nemozem najst
vdaka
Ahoj Dominik, v takom prípade treba zadať dátum spiatočného letu alebo deň potom.
http://ryanair.forumotion.com/t1260-eu-card-no-expiration-date-lifetime-card
https://twitter.com/ryanair/status/516882658883018752
Ahoj,
Chcela by som sa spýtať, stačí spraviť on-line check in a stiahnuť si palubný lístok do mobilu alebo je povinnosť si ho vytlačiť, pretože letím do Burgasu 1.9. a vratim sa 11. Keďže on-line check in ide spraviť max 7 dní pred odletom tak neviem kde si ho tam vytlačim.
Ďakujem
Ahoj Katka, prepáč, že odpisujem až teraz. Ak mám správne informácie, tak mobilný palubný lístok je pri Ryanair možné využiť iba ak máš ich appku…