Dnes moju pozornosť upútal článok, ktorý prostredníctvom svojho Twitter účtu odporučilo fake bratislavské letisko. Podľa internetového vydania britského denníka The Telegraph dostávajú zamestnanci Letiska Johna Lennona v Liverpoole bonus 50 pencí za každého pasažiera leteckej spoločnosti Ryanair, ktorého príručná batožina prevyšuje povolený limit 10 kg.
Low cost prepravca Ryanair nás postupne všetkých vychoval k tomu, aby sme cestovali iba s príručnou batožinou. Podľa pravidiel leteckej spoločnosti si každý pasažier môže vziať na palubu 10-kilogramovú príručnú batožinu. Ako sme už písali napríklad v článku Ryanair nekompromisne o príručnej batožine, najmä na zahraničných letiskách je tento limit prísne dodržovaný a aj najmenšia odchylka môže znamenať, že budete prinútený zaplatiť vysoké poplatky za zapísanú batožinu.
Prečítajte si pôvodný článok The Telegraph „Airport staff get bonuses for catching overladen Ryanair passengers„
Teraz sa dozvedáme, že handlingová spoločnosť Servisair na John Lennon Airport v Liverpoole nabáda od konca leta svoj pozemný personál, aby dôsledne dohliadal na dodržiavanie povoleného limitu pre príručnú batožinu stanoveného spoločnosťou Ryanair. Ako motivácia im má slúžiť bonus 50 pencí za každého pasažiera s batožinovou nadváhou. Navyše, tento bonus je zamestnancom letiska vyplácaný až potom, čo odhalia minimálne 10 takýchto pasažierov za týždeň. Tento odmeňovací systém spoločnosť Servisair uplatňuje iba v prípade pasažierov spoločnosti Ryanair (jej služby ešte využívajú prepravcovia EasyJet, KLM a FlyBe).
Zamestnanci sa možnosti zarobiť si pár libier navyše určite tešia, pasažieri spoločnosti Ryanair však majú zrejme opačné pocity. Znamená to v podstate, že pozemný personál na liverpoolskom letisku bude oveľa striktnejšie kontrolovať rozmery príručnej batožiny a aj v prípade drobnej odchýlky vás donútia si príručnú batožinu podať do batožinového priestoru a samozrejme zaplatiť príslušný poplatok za jej prepravu (aktuálne minimálne 35 €).
Zarezervujte si lacné letenky do celého sveta, vrátane leteniek low cost spoločnosti Ryanair!
Že tomu tak aj skutočne bude potvrdzuje jeden zo zamestnancov handlingovej spoločnosti Servisair, ktorý sa nechal počuť, že „ak predtým príručnú batožinu s hraničnou hmotnosťou alebo rozmermi na palubu pustili, odteraz budú prísnejší“.
Spoločnosť Servisair odmieta, že by týmto zaťažovala pasažierov dodatočnými poplatkami. Bonus 50 centov má jednoducho pomôcť k tomu, aby spoločnosť dosiahla ciele stanovené v zmluve so spoločnosťou Ryanair, ktoré sa okrem iného týkajú počtu kusov stratenej batožiny, ukazovateľa dochvíľnosti a tiež tržieb z nadmernej batožiny. Za dosiahnutie týchto cieľov dostáva handlingová spoločnosť provízie, časť z ktorých sa rozhodla použiť na motiváciu svojich zamestnancov k lepším výkonom.
Mali ste už dočinenia so snaživými zamestnancami letiska v Liverpoole? Aký je váš názor na praktiky spoločnosti Servisair? Napíšte do komentárov pod článkom alebo na našu nástenku na Facebooku!
V článku som použil fotku od Tima Goodwina z Airliners.net!