Máte cez prázdniny chuť neobmedzene cestovať po Európe alebo bližšie objaviť krásy jednej konkrétnej európskej krajiny? Európa sa môže pochváliť hustou železničnou sieťou s viac ako 40 000 železničnými stanicami. Cesta železnicou je takisto považovaná za zelenú voľbu, keďže predstavuje relatívne ekologickú formu prepravy. Cestovný lístok InterRail je príjemná budget-friendly voľba ako si splniť sen za miernu cenu, neúmernú zážitkom :-)
Lístok InterRail si môžete zakúpiť na každej železničnej stanici na Slovensku. Je možné vybrať si z dvoch variant:
- InterRail Global Pass, ktorý vás oprávňuje cestovať neobmedzene po takmer všetkých krajinách Európy (viď nižšie) počas 5, 10 22 alebo 31 dní.
- InterRail One Country Pass, ak chcete z vlaku spoznávať jednu konkrétnu krajinu (nie však Slovensko, resp. krajinu, v ktorej máte trvalý pobyt).
InterRail Global Pass platí v nasledujúcich krajinách:
Belgicko, Bosna-Hercegovina, Bulharsko, Česká republika, Čierna Hora, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Holandsko, Chorvátsko, Írsko, Luxembursko, Macedónsko, Maďarsko, Nemecko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Španielsko, Švajčiarsko, Švédsko, Taliansko, Turecko a Veľká Británia.
Plusom je, že kúpou InterRail Global Passu získavate rôzne zľavy na trajekty, autobusy a podobne.
Kúpte si svoj InterRail lístok a objavujte 33 krajín a 40 000 destinácií v Európe.
Ceny lístkov InterRail Global Pass:
2. tr. mládež | 2. tr. dospelý | 1. tr. dospelý | |
22 dní | 309 € | 469 € | 629 € |
1 mesiac | 399 € | 599 € | 809 € |
5 dní | 159 € | 249 € | 329 € |
10 dní | 239 € | 359 € | 489 € |
My sme na výlet odchádzali 1.7.2009, aj s mesačným InterRailom „v kapse“ :-)
Tu je, pre inšpiráciu, plán našej cesty (každý odkaz predstavuje samostatný článok o danej zastávke):
Bratislava – Berlín (Nemecko) – Mníchov (Nemecko) – Neuschwanstein (Fussen) – Paríž (Francúzsko) – Mont Saint Michele (Francúzsko) – Bordeaux (Francúzsko) – Ženeva (Švajčiarsko) – Chamonix (Švajčiarsko) – Miláno (Taliansko) – Rím (Taliansko) – Bari (Taliansko) – trajekt do Patrasu (Grécko) – Atény (Grécko) – Kalambáka (skalné mesto a kláštory Meteora v Grécku) – Thessaloniki (Grécko) – Sofia (Bulharsko) – Budapešť (Maďarsko) – Bratislava.
Autor fotky: Irina Iriser
ahoj, pocuj mal by som este jednu otazku: asi s akou sumou máme počíťať pri tejto ceste (resp. kolko ste platili vy?), lebo mam jednu kamosku ktora takto cestovala a platila podla mna velmi vela (hovorila o cca 1000 € bez listka na Inter Rail)
ok, dakujem. hmm… my vacsinou chceme cestovat v noci, lebo na niektorych miestach nechceme ani spat, len pozriet a ist dalej. uvidime ci sa to vobec bude dat, ci nebudeme velmi unaveny
V dennych vlakoch to bolo uplne v pohode – na nocne odporucam rezervaciu. A treba si dat pozor, podobne ako u nas su niektore vlaky povinne miestenkove :-) Ale vzdy na INFO sa treba spytat, oni su zvyknuti na Interrailistov :)
Stastnu cestu!
My planujeme tiez taku podobnú trasu… Bratislava- Praha – Berlín – Amsterdam – Bruggy – Paríž – Marseille – Pissa – Livorno – Rím – ľubľana – Mníchov – Viedeň. A mám jednu otazku, nebolo na tých trasách veľa ludi? dalo sa v pohode sadnut, ci bolo treba rezervovat dopredu miestenky?
haha, sak sa snazim
okuin: Tak ti radím, aby si čítal pravidelne…dnes alebo zajtra zverejníme ďalšiu zastávku – Mníchov…;)
Paradicka, nieco podobne chcem urobit aj ja.. dik za tip